Hemma

Heej, nu är jag hemma, har varit det i ett tag. Tåget gick från min älskling vid tolv tiden, sen skulle jag byta i Gävle. Då var det fel på det tåget så vi stod still i 63 minuter så de som skulle till Arlanda och hinna med ett flyg fick byta tåg. Sen kunde detta "snabbtåget" bara köra i 78-81 kilometer i timmen efteråt och sen kom vi till Uppsala och där fick alla på tåget gå av och vänta på ett annat tåg som skulle ta oss till Stockholm. När vi kom fram till Stockholm var vi två timmar försenade men jag gick dit mitt tåg skulle gå eftersom de sa att tåget mot Göteborg gick 18:14 från spår 11. Men sen så var det spårändring så det gick från spår 17 b så jag sprang upp och ner och hit och dit med min resväska och matkasse för att komma till rätt spår. När jag väl kom dit så frågade jag en som arbetade på det tåget hur jag skulle göra eftersom att mitt tåg var försenat. SERIÖST han var så jävla tyken jag bah ursäkta? så gick han bara vidare jag bah hallå? han bah "Vad är det??? Vad vill du???????" jag bah jag kommer från tåget som var försenat i Gävle men jag ska med detta tåget, hur blir det med platserna och så då? han bah "DU MÅSTE BOKA OM BILJETTEN!!??!?!!?!" Jag bah aha hur gör man det då? han bah "På centralen???" Jag bah ja men var? han bah "men du får gå ner till centralen igen och boka om ifall du vill följa med på detta tåget." Så gick jag till hissen, hade typ panik för jag visste fan inte vart man skulle gå så kom det in typ en pappa och ett barn så frågade jag han om han visste vart man ombokade så började jag gråta hahah :'( Men han var jättesnäll och förklarade hur man skulle gå och så och tillslut hittade jag och jag grät as mycket hahah stackars lilla mig :( Och där inne där man skulle omboka så var det typ kö men sen blev en kassa ledig och där var det också en jättesnäll kille som var jättesnäll för att jag grät, asså jag grät så att jag inte kunde prata! :( Men jag visade iallafall upp biljetten så fick jag min nya biljett +några värdecheckar i bistron, sen hade jag bara några minuter på mig så jag var tvungen att springa tillbaka men han förklarade den närmaste vägen och sa att om jag skulle missa det så var det bara att komma tillbaka igen. Sen kollade jag min nya biljett och då hade jag fått första klass så ah ;) och imorgon ska mamma ringa SJ så att jag får min reseersättning eftersom att tåget var 2 timmar försenat, GÖTT. Så då blir min nästa resa till älskling billigare! så bra.
Ni får en söt bild på mig och hjärtat från i somras när vi var i Hudiksvall <3

Kommentera här: