Dag 2

Dag 2. Om staden du bor i.


Okej, jag bor i Göteborg och det har jag gjort i hela mitt liv. Faktum är att jag har bott på samma gård i hela mitt liv men har flyttat en gång från en lägenhet på gården till en annan haha! Göteborg är den bästa staden i Sverige meeeeeen det blåser nästan alltid och det kan vara ganska irri. Sedan är det ändå regn ganska ofta också... Men annars är det bra här!! :D Haha vad ska man skriva? Det är ändå bra kollektivtrafik, man kan ta sig typ vart som helst när som helst, iallafall om man bor i stan vilket jag gör så det är ju bra. Men det finns egenltigen inte såååå mycket att göra här, för att vara Sveriges näst största stad... Men man kan ju gå längs Avenyn, klassiker

 
Sen kan man ju gå till typ Trädgårdsföreningen eller Botaniska trädgården om man tycker om blommor och sånt HAHA
 
 
Bild från Botaniska, ändå fint.. Måste gå hit med Andreas någon gång i vår/sommar!
 
Och om man vill shoppa så finns det flera olika shoppingcenter som Nordstan, Frölunda torg och sen finns det ju i typ Backa och på 421 och sådär med. Men där man brukar va och där flest affärer finns är ju Nordstan och Frölunda. Jag gillar Frölunda Torg bäst eftersom det inte är lika mycket folk där hehe. Sen kan man ju shoppa vid kompassen och vid de gatorna där och så :)
 
 
 
Sen en annan sak man kanske ska göra är att åka ut på öarna, i vissa städer finns det ju varken hav eller öar omg haha fy vad jobbigt...... Så ja det kan man ju göra. 
 
 
Sen kan man gå på LISEBERG som i år ska få en ny bergochdalbana, är jättetaggad hehe. Det är roligt på sommaren och mysigt på vintern
 

Sen finns museum och opera om man tycker det är roligt....

Och Universeum

 

Och caféer och så. Starbucks finns på Centralstationen, det är ju inte alla städer som har Starbucks, men jag har aldrig ätit där i Sverige bara när jag var i USA och det är typ likadant som Espresso House så ja.. 

 

En sak som är dåligt är att vi knappt har några affärer.. Stockholm har ju Hollister och så och Malmö har också det tror jag och Emporia är as coolt och allt (inte för att jag har varit på Emporia men aa) Så jag tycker att man borde göra om Nordstan för det ser as fattigt ut typ.....

 
Göteborg... Ser typ coolt ut 
 

 

 

Kommentera här: