Stockholm

STOCKHOLM
 
Dag 1
 
Vi tog tåget från Göteborgs centraln klockan 09:30 på morgonen den 16 mars upp mot Stockholm. Direkt när vi kom fram gick vi och köpte acces kort så att vi kunde åkte med kollektivtrafiken. Efter det gick vi till turistbyrån och frågade ifall de visste vart vårt hotell låg ungefär och hon sa att det låg i Årsta och jag fick typ panik... (Hon sa att vi skulle ta pendeltåg mot Södertälje och sånt så jag trodde verkligen det låg jättelångt bort, asså jag trodde hotellet typ låg i Södertälje men det visade ju sig att det bara var 5 minuter från Stockholms central så det var faktiskt bra.) Vi tog iallafall tåget till Årsta och när vi kom av stationen hade vi ingen aning om vart hotellet låg så Andreas frågade en tant som visste typ exakt, även om det låg i värsta industriområdet. Efter några om och men hittade vi och chekade in och rummet var trevligare än jag hade förväntat mig. 
 

På tåget upp.
 

Rummet.
 
Ganska så direkt när vi hade checkat in gick vi till Burger King som låg precis bredvid hotellet och åt. Sedan gick vi till rummet igen och började fixa oss lite för att sedan ta tvärbanan till Globen. När vi kom dit mötte vi även min mamma som var i Stockholm samma dagar som oss för hon skulle på lite möten och sånt så vi mötte upp henne och åt på Mc. Vi var dock inte så hungriga så jag åt bara en milkshake. Sedan gick vi in till Globen och fick vänta där i fleeera timmar, sedan fick vi äntligen gå in på platserna i Globen och även vänta där i flera timmar tills Nicki kom, men när hon kom var ju allt självklart helt värt det!!!!!!
 

Babe och jag inne i Globen
 
 
Another babe <3333
 
 
Dag 2
 
Nästa dag vaknade vi lite innan nio och gick ner och åt frukost, sedan gick vi upp och sov lite mer haha. Vid tolv var vi klara och åkte in mot stan. Det var en jättefin dag så vi hade verkligen tur med vädret när vi var där. Vi promenerade lite till Gamla stan och gick runt slottet och lite sådär, sedan gick vi mot Sergelstorg och shoppinggatan och gallerian. Jag hade verkligen tänkt shoppa massor men hittade verkligen ingeting som jag ville ha så vi gick till Victoria's secret och det var där jag gjorde min Stockholmsshopping + min Nicki Minaj hoodie. Vi åkte hem till hotellet runt sju och låg och vilade lite senare på kvällen gick vi till en Ica i Årsta och köpte ostbågar, dipp och bananer som vi kunde ha med oss på stan dagen efter. 
 

Riksdagen
 


 Gamla stan
 

miiiin älskis
 

Vi åt på kina/sushi buffé som låg ganska nära centralstationen, mumsi
 

Victoriaaaas
 

Vi fikade lite på Wayne´s coffe, asså dom har sååå många caféer i Stockholm, överaaaallt.
 

HAHA asså typ jag som mamma, ba typ lämnar barnet och går och fikar asså hahahaaa, man fattar ju att någon har gjort det för annars hade det inte funnits en sån skylt..
 

Fick halsband på köpet när jag köpte necesären och det som är i plus två trosor :))
 
 
Dag 3

Den sista dagen i Stockholm vaknade vi och åt frukost igen sedan gick vi upp och började packa ner det sista och fixade oss sedan checkade vi ur och åkte till Stockholms central och låste in våra väskor. Sedan gick vi och satte oss vid vattnet och åt banan haha, mysigt. Sedan gick vi mot dramaten och sådär och satte oss vid vattnet där, vi kände typ inte för att göra så mycket för att vi ändå skulle åka hem :(
Vi åt iallafall på Pizza Hut och sedan gjorde vi inte så mycket mer, typ bara satt på en trappa och sedan tog vi jag tåget hem mot mig och en timme senare åkte Andreas tåg hem till sig, åh hemskt att behöva lämna, men det var iallafall en underbar "helg" i Stockholm.
 
 
Vårt hotell
 
 
 Mys vid vattnet
 


På Wanye´s igen



Älskling

Kommentera här: