En vecka i ett inlägg

Heej bloggisen!! Det har hänt så mycket så jag knappt vet vart jag ska börja.. Fredagen den 24 juli kom iallafall två av mina sysslingar från Ungern hit som jag inte har träffat på 9 år. Det var så himla roligt att träffa dem igen verkligen. Jag och mamma mötte dem på flygplatsen sen åkte vi hem till mormor och morfar och åt lite middag och sådär. Dagen efter var vi på lite sightseeing i Göteborg. Vi åkte till Ramberget, Skansen lejon, Eriksberg och så ville de kolla på Ostindiefararen också men den var inte hemma :( 
På söndagen åkte vi på en roadtrip med dem. Då åkte vi först till Kungälvsfästning, sedan åkte vi upp till Vitlycke och då hände lite saker på vägen... Men vi kom iallafall fram tillslut och då kollade vi på Hällristningar, sedan åkte vi till Fjällbacka så fick de se kusten lite och kungsklyftan eller vad den heter och sist men inte minst åkte vi till Marsstrand och då hade vi även hämtat upp Victor. 
 
På måndagen lånade de vår bil och åkte ner till Malmö och Köpenhamn och var där i tre dagar. På tisdagen kom Andreas hem till mig och var här i några dagar, så mysigt. Vi var i stan lite på onsdagen och åt lite Froyo och på kvällen kom Zoltán och Laszló hem. Den 30, på torsdagen hade jag och Andreas 3 år tillsammans och då gick vi till Universeum och Liseberg med Z och L. Men det var inte så lyckat då massa attraktioner på Liseberg var avstängda? Så dåligt verkligen, det kan dom gärna säga innan man går in och köper ett åkband. Den 31 åkte Andreas hem typ klockan sex på morgonen :( 
Z o L var på Volvomuseet och flygplansmuseet sedan var dom lite i stan själva och på kvällen hade vi kalas för mig med bara mormor o morfar och Anneli och Christian och dem. 
 
På lördagen mådde L dåligt så jag, mamma, pappa och Zoltán åkte ut till Vinga med vår båt. Det var typ den enda dagen på hela veckan som det var varmt seriöst, stackarna verkligen, sämsta veckan att va här på :( Vi gick iallafall upp i Vingas fyr och gick till Taubemuséet och så. På kvällen lagade Z hemmagjorda langos, så jävla gott verkligen!! Sedan spelade jag massa Uno med dem och Z förlora varje gång typ HAHA stackarn verkligen <3. På söndagen skjutsade vi dem till flygplatsen igen och nu har de åkt hem, så sorgligt verkligen. Men jag ska nog åka dit och hälsa på någon gång snart, hoppas jag.
Har iallafall lärt mig ganska mycket ungerska under denna veckan så det är nice. 
 

Zoltán vid Eriksberg 
Ramberget

Kungälvsfästning
Fjällbacka
Jag och Victor
Victor på marstrandsfästning
På Marstrand


Liseberg





Zoltán, mamma och jag uppe i Vingas fyr






Asså man ser att jag gråter.. Stackars mig

Kommentera här: